Korzyści z usług firmy outsourcingowej IT

Technologia informacyjna rozwija się cały czas i każde przedsiębiorstwo potrzebuje specjalistów od IT, jednak stworzenie wewnątrz firmy działu IT tworzy nie tylko dodatkowe koszty, ale także nie gwarantuje nam takiej skuteczności jak korzystanie z usług firmy zewnętrznej.

Gwarancja niezawodności

Korzystanie z usług firmy zewnętrznej daje nam pewność, że będziemy mieli na bieżąco aktualizowane oprogramowanie oraz zrobione wszystkie wymagane naprawy lub wymiany sprzętów. Taka gwarancja daje przedsiębiorcom pewność, że ich sprzęt będzie cały czas niezawodny i nie będą narażeni na żadne opóźnienia z tym związane. Pozwoli to uniknąć strat finansowych wywołanych niewykonaniem pracy na czas. W pewnym momencie w każdej firmie powstaje potrzeba rozbudowy infrastruktury serwerowej, która od początku powinna być użyteczna i wydajna, dlatego właśnie firmy zewnętrzne dysponujące szeregiem specjalistów mają możliwość przeprowadzenia płynnej rozbudowy, a przez to zachowania ciągłości pracy wszystkich pracowników. Nie ma zagrożenia awarii i przez to firma może sprawnie działać.

Helpdesk

Biuro pomocy jest potrzebne do przyjmowania i rozwiązywania problemów, jest to swego rodzaju punkt pozwalający na kontakt klienta z odpowiednim profesjonalistą, znawcą tematu lub sztuczną inteligencją. Wszelkiego rodzaju problemy techniczne można zgłaszać telefonicznie lub poprzez internet, aczkolwiek w przypadku firm najczęściej stosowane są wewnętrzne helpdeski dostępne jedynie dla pracowników. Jest to bardzo przydatne rozwiązanie, ponieważ w każdym przedsiębiorstwie zdarzają się problemy natury technicznej, których sami nie umiemy lub nie możemy rozwiązać. W takim przypadku możemy liczyć na szybką pomoc. Gwarancja może mieć oczywiście różny zakres, jednak zazwyczaj podstawą jest tutaj optymalizacja wykorzystywania zasobów IT, a także maksymalnie 24 godzinny czas reakcji po zgłoszeniu problemu, usterki oraz monitorowanie całego procesu doprowadzania systemu, sprzętu do właściwego stanu.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Dane przepływające przez firmę mogą być bardziej lub mniej znacząc, jednak nie zmienia to faktu, że utrata ich może wprowadzić duży chaos w naszym przedsiębiorstwie. Większość firm zdaje sobie także sprawę z innych skutków takiej sytuacji, a mianowicie utraty zaufania klientów, pozwami sądowymi, problemami finansowymi oraz późniejszymi problemami z dokumentacją. Korzystając z usług firmy zewnętrznej mamy gwarancje zabezpieczenia danych poprzez regularne tworzenie kopii zapasowych wszystkich plików i przechowywanie ich bezpiecznie na serwerach klienta lub w centrum danych. Możliwe jest też odzyskanie przez nich niezapisanych i utraconych plików, jednak wymaga to czasu.

Oszczędności

Każda firma, ale także osoba prywatna chce zaoszczędzić możliwie jak najwięcej, dlatego warto wybierać rozwiązania, które sprzyjają naszym finansom. Outsourcing IT zwalnia nas z potrzeby zakupu i utrzymywania zasobów oraz zatrudniania pracowników, których wiedzę trzeba ciągle poszerzać wysyłając ich na szkolenia. Dzieje się tak, ponieważ nie musimy stworzyć i utrzymać własnej serwerowni. Nie ma tutaj też kosztów stałych z tym związanych, co oznacza, że płacimy tylko za to, co faktycznie zużyjemy, jest to coraz bardziej popularne rozwiązanie, ponieważ pozwala ono zaoszczędzić w okresie mniejszego zużycia danych. Pozostaje nam jeszcze kwestia oszczędności poprzez brak potrzeby zatrudniania do tego zadania specjalistów. Wszystkim zajmuje się firma outsourcingowa, która ma własnych fachowców, dlatego nie musimy się tym przejmować. Oszczędności można tutaj naprawdę łatwo znaleźć nie tylko kwestiach technicznych, ale także utrzymania i szkolenia zasobów ludzkich, czym w przypadku usług zewnętrznych zajmują się firmy podpisujące z nami umowę.

 

Chcesz wiedzieć, jaka aplikacja łączy zalety stron internetowych i aplikacji mobilnych? Sprawdź: Progresywne aplikacje internetowe (PWA) – dlaczego warto się nimi zainteresować?