Urządzenie wielofunkcyjne do biura – kupno czy dzierżawa?

Trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek firmę bez profesjonalnych urządzeń biurowych służących do skanowania, drukowania oraz wykonywania kserokopii dokumentów różnego rodzaju.

W przypadku firm warto zainwestować w urządzenia wielofunkcyjne o odpowiedniej mocy, które będą przystosowane do innych warunków użytkowania niż na przykład drukarki i skanery stosowane w domach. Czy wielofunkcyjne urządzenia biurowe opłaca się kupować, czy może jednak lepiej zdecydować się na ich dzierżawę od firmy zewnętrznej?

Dowiedz się więcej na ten temat i wybierz opcję najlepszą dla siebie już teraz.

Czy zakup urządzeń wielofunkcyjnych jest opłacalny i na czym polega ich dzierżawa?

W każdej firmie można znaleźć biurowe urządzenia wielofunkcyjne, które służą do wykonywania skanów dokumentów i ich kserokopii, a także do drukowania z systemu komputerowego istotnych informacji, broszur oraz przede wszystkim umów, aneksów i innych ważnych dokumentów, które muszą zostać w formie papierowej podpisane przez usługodawcę oraz usługobiorcę, aby nie mogły zostać uznane za nieważne. Urządzenia biurowe wielofunkcyjne można zakupić na własność lub zdecydować się na ich dzierżawę. Pierwsza opcja jest doskonałym wyborem dla dużych firm, które mają odpowiedni budżet na profesjonalny sprzęt tego typu. Warto jednak pamiętać, że drukarki i skanery do biura należy systematycznie wymieniać, ponieważ przy intensywnym użytkowaniu zużywają się one stosunkowo szybko. Dlatego też często nawet duże firmy decydują się na dzierżawę urządzeń biurowych.

drukowanie

Dzierżawa drukarek i kserokopiarek biurowych oraz innych urządzeń tego typu to świetny wybór dla każdego, kto nie chce jednorazowo wydawać wysokiej kwoty na tego typu sprzęt. Specjalistyczne urządzenia wielofunkcyjne do biura mogą kosztować nawet kilka tysięcy, dlatego też często niewielkie firmy nie mogą sobie pozwolić na taki wydatek od ręki, a większe przedsiębiorstwa nie chcą ponosić takich kosztów. Dzierżawa urządzeń wielofunkcyjnych polega na użytkowaniu sprzętu przez określony w umowie czas oraz płacenie regularnie ustalonej w umowie kwoty za wykorzystywanie urządzenia. W trakcie dzierżawy sprzęt pozostaje własnością firmy, która udziela dzierżawy, ale osoba dzierżawiąca ma pełne prawo do jego wykorzystywania zgodnie z przeznaczeniem. Po zakończeniu okresu dzierżawy produkt jest zwracany do właściciela.

Postaw na sprawdzone usługi i renomowanego dystrybutora produktów do zakupu lub dzierżawy

Bez względu na to, czy zdecydujesz się na zakup drukarki biurowej czy może jednak dzierżawę

druk

urządzenia wielofunkcyjnego do firmy, warto postawić na naprawdę sprawdzone usługi renomowanego dystrybutora. Przed podjęciem ostatecznej decyzji dobrze jest zapoznać się dokładnie z całą ofertą i sprawdzić, jakie ceny obowiązują w przypadku zakupu, a jakie w przypadku podjęcia decyzji o dzierżawie drukarki wielofunkcyjnej do biura. Bardzo ważne jest również, aby dokładnie zapoznać się ze specyfikacją wszystkich usług. Należy dowiedzieć się, czy wybrana firma oferuje serwis urządzeń biurowych oraz inne dodatkowe usługi związane z konserwacją i ewentualną naprawą sprzętu, który w trakcie pracy ulegnie uszkodzeniu.

Urządzenia wielofunkcyjne są niezwykle przydatne w każdym biurze. Choć wiele dokumentów obecnie zapisywanych jest w wersji cyfrowej na dyskach komputerów, to jednak nadal najistotniejsze dokumenty należy posiadać również w wersji papierowej.

Oznacza to, że w każdej firmie drukowane są setki stron w miesiącu, a w przypadku firm usługowych, gdzie podpisywane są obszerne umowy, nawet setki stron dziennie. Dlatego też warto zainwestować w dobre urządzenie wielofunkcyjne od sprawdzonego producenta, z oferty renomowanego dystrybutora. Dzierżawa drukarki lub skanera biurowego będzie idealną opcją dla firm, które nie chcą jednorazowo wydawać lub ich budżet nie pozwala im na taki zakup.