Na czym polega tuning samochodów?

W samochodach można przerobić wszystko. Jedyne ograniczenia to zasób portfela kierowcy i jego wyobraźnia. Tuning dotyczy zarówno zmian mechanicznych oraz elektrycznych jak i zewnętrznego wyglądu auta. Zasadniczo dzieli się na mechaniczny i optyczny. Wraz z rozwojem technologicznym pojawia się coraz więcej możliwości modyfikacji samochodów. Każda marka umożliwia różnorodne przeróbki i ulepszenia. Poszczególne modele aut posiadają własne akcesoria tuningowe i części samochodowe, które trudno dopasować do innych marek.

Dla samochodów BMW firma Kelleners Sport przygotowała różnorodne pakiety tuningowe przeznaczone dla poszczególnych modeli. Zawierają one tradycyjne elementy, zarówno do zmian stylistycznych jak i do zwiększania mocy. Pojawił się zmodyfikowany zderzak, nowe lusterka wsteczne, sportowy tłumik i oryginalny design kół. Zmiany wewnętrzne mają doprowadzić do wzrostu mocy i poprawy stabilności.

Tuning Subaru można wykonać we własnym domowym garażu lub odwiedzić z projektem któryś warsztat samochodowy. Subaru to samochód o silniku turbodoładowanym, więc modernizacji może zostać poddany układ wydechowy oraz elektronika. Rura środkowa i tłumik końcowy mogą zostać wykonane w formule Street o średnicy 63,5 milimetry, z zachowaniem normy głośności. Dzięki tej modyfikacji i korektach elektronicznych Subaru stanie się bardziej dynamiczne i elastyczne.

Wiele firm specjalizuje się w tuningu Volvo, przygotowują gotowe pakiety, które poprawiają wygląd fabrycznie wyprodukowanych aut i zwiększają ich moc. ERST oferuje zestaw, który służy do wizualnej zmiany samochodów Volvo. Końcowy efekt ma na celu uzyskanie samochodu bardziej energicznego i agresywnego. Do zamontowania jest przedni i tylny zderzak ze srebrnymi osłonami, chromowane obramowania świateł przeciwmgielnych oraz grill. W pakiecie znalazły się również rozszerzone nadkola i dwukolorowe felgi oraz obniżone, sportowe zawieszenie.

Tuning przeszedł również Mitsubishi Lancer, mimo iż uważany jest za samochód kultowy, a jego doskonałe zawieszenie i napęd stawiają go wśród najlepszych. Wydawałoby się, iż nie można go już poprawić, jednak fachowcy od tuningu, którzy posiadają warsztaty w takich miastach jak: Warszawa, Gdańsk, Szczecin, Poznań, Wrocław czy Białystok poczynili modyfikacje w jego elektronice i w osprzęcie. Zainstalowana została między innymi końcówka układu wydechowego HKS, która zapewnia rasowe brzmienie. Spalanie co prawda wzrosło o dwa litry, ale prędkość maksymalna przekracza aż 240 km/h.

Źródło zdjęcia: flickr.com – WillVision